Salı, Kasım 28, 2006

kürtçe yazılıma soruşturma

sky türk'ün haberine göre, diyarbakır cumhuriyet başsavcılığı, bilgisayarlarında ubuntu'nun kürtçe versiyonunu kullanmaya başlayan, bunu da bir basın toplantısı ve kokteyl ile duyuran diyarbakır sur belediyesi hakkında soruşturma açmış.

ben de bugünlerde bir notebook almayı düşünüyordum; ancak iğrenç windoz türkçesinden nefret ettiğim için, üzerinde ingilizce xp kurulu bir makine arayıp duruyorum -aslında ingilizcesi de yeterince iğrenç; ama oyun oynamak istiyorum, napiym!- meğerse mühim bir suç işliyormuşum. sayın başsavcım, n'oolur affet beni. bilmiyordum ki türk dediğin yazılımın has türkçesini kullanır.
malumatfuruşluk yapmanın gereği yok; ama başsavcının bilgisayar ile ilişkisinin "yaz kızım"dan öteye geçmediğini düşünmek için güçlü bir nedenimiz, linux'taki tüm dil seçeneğinin bir hamlede değişebildiğini anımsamakta da yarar var. yani ileride diyarbakır sur belediyesi'nde "qırık, makineyi yeniden başlat oğlum, polis geldi" yollu uyarılar hasıl olabilir.

anımsamakta yarar olan iki şey daha var: aptallığın coğrafya, dil, din, kültür tanımadığı, ve iyi ve akıllı insanların da halen var olduğu. varolsunlar.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Yeniden başlatmak mı? Linux çekirdek yenilenmediği sürece tüm işlemleri yeniden başlatmaya gerek kalmadan servis düzeyinde yenileyebilir... Yani "oğlum, Alt-Ctrl-F6 diyorum, çabuk lan girdi herifler..." diye yaşanabilir bu durum...

Ama Sur belediyesi de ayrı bir kazma, belirtmeden geçemeyeceğim... Türkiye'de açık kaynakla ilgili deneyimler biriktiren nice topluluk varken, hiç biriyle ilişkiye geçmeden gidip Amerika'dan yazılım uzmanı getirterek çeviri entegrasyonu yapmaları tam da kürt hareketinin ezik ve tarihsel olarak dışa bağımlı bir görünüm sergileyen karakterini yansıtmış...

Üstüne üstlük bir de rezalet Gnome ile uğraşmışlar ki, ıyy..... (oh be linuxçuların okumadığı bir yerde rahat rahat yazayım...)

senbilirsin